Títol: La Coqueta de sucre
Trobem un ball rodó mimat que pertany a la música tradicional catalana.
Font: temes d’infància de Mercè Vilar (1987)pag 28 - font original Amades (1951) p51
Música
Trobem un inicitètic i una cançó escrita a una sola veu.Com a moltes danses, el text no explica una història concreta, podem dir que aquí el text fa referència al fet que el ball es desenvolupa amb un ballarí que es col·loca al centre del cercle.
La música en aquest cas marca un ritme per recitar aquest petit poema d’una manera fàcil de memoritzar i cantar i poder així realitzar el joc dansat.
Trobem un inicitètic i una cançó escrita a una sola veu.Com a moltes danses, el text no explica una història concreta, podem dir que aquí el text fa referència al fet que el ball es desenvolupa amb un ballarí que es col·loca al centre del cercle.
La música en aquest cas marca un ritme per recitar aquest petit poema d’una manera fàcil de memoritzar i cantar i poder així realitzar el joc dansat.
Propostes 
Per a la interpretació de la cançó a de ser marcant el ritme sense arribar a un stacato.
Per a la interpretació de la cançó a de ser marcant el ritme sense arribar a un stacato.
Del seu ús pedagògic, musicalment podem treballar el ritme, la pulsació amb l’ajuda del ball, fen variacions en aquest. També podem fer que una part de la classe la balli i l’altra realitzi o inclus crei un acompanyament.
D’altres àrees que poden fer un treball són: llengua catalana lèxic, medi social, història, educació física, coordinació; valors i cohesió del grup. en aquest ultim apartat podem fer un bon treball a partir de l’idea de la creació d’unes normes per realitzar el ball i definir com i quan es surt al mitg de la rotllana.
Ball
Els nens en rotllana, agafats de les mans, caminen cap a la dreta. Mentrestant, un nen que s’ha quedat al mig salta i ball lliurement, seguint la canço. En acabar, es reintegra a la rotllana i és substituït per un altre. La cançó no determina a qui li toca passar al mig: convindrà, per tant, haver acordat l’ordre o unes normes prèviament.
Ball
Els nens en rotllana, agafats de les mans, caminen cap a la dreta. Mentrestant, un nen que s’ha quedat al mig salta i ball lliurement, seguint la canço. En acabar, es reintegra a la rotllana i és substituït per un altre. La cançó no determina a qui li toca passar al mig: convindrà, per tant, haver acordat l’ordre o unes normes prèviament.

 
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada